Press for CD “ΟΥΡΑΚΑΣ”

Περιοδικό “Δίφωνο” κριτική του Αργύρη Ζήλου Αύγουστος 2000 

 … στο σύνολό του το “Ουράκας” παρουσιάζει μια μοναδική για τα Ελλαδικά μουσικά χρονικά ιδιαιτερότητα: Είναι η μόνη σειρά τραγουδιών, που όσο και αν εκπέμπουν ένα χαρακτηριστικά τοπικό όσο κσι διαχρονικά ρομαντικό χρώμα…προτείνουν μια μουσική άποψη σύγχρονη στην ηχητική της αντίληψη και οπωσδήποτε στην ηχοτεχνική της πρακτική..

…όταν η ψηφιακή τεχνολογία αναλαμβάνει να επεξεργαστεί και να ανασκευάσει την εκφραστικότητα οργάνων όπως το βιολί, βιόλα, βιμπράφωνο, ακορντεόν, σαξόφωνο, κλασική κιθάρα, μπάσα και κρουστά, η αίσθηση ωθείται να κρατηθεί μετέωρη ανάμεσα στο δεδομένο και το επικείμενο… …Αραγε σε ποιο σημείο της παραδοσιακής συνέχειας σε αποθέτει ένα τόσο λυρικό ποιητικό υλικό? Προφανώς σε ένα σημείο όπου η ίδια η παράδοση έχει μετεξελιχθεί σε κάτι βαθιά εσωτερικό όσο και σύγχρονο. Όπως άλλωστε κι αυτή η μουσική η τόσο ξένη σε κάθε τι ευτελές και εποχικό.

Εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” κριτική του Πάνου Γεραμάνη 24/6/2000 

..θα χαρακτήριζε κανείς τη αυτή τη δουλειά σαν ένα παράτολμο Κεφαλλονίτικο πείραμα. Γιατί οπωσδήποτε η έμπνευση αλλά και η πρακτική του Σ. Δεμπόνου ξεφεύγουν πολύ από τα τετριμμένα και γενικώς τα καθιερωμένα…

Περιοδικό «MONOPOLY» κριτική του Α. Κουτσουφλάκη , Σεπτέμβριος 2000 .. Στην ευφάνταστη ενορχήστρωση αλλά και στα στοιχειωμένα ηχοτοπία που δημιουργεί με αυτήν εντοπίζονται συγγένειες με τη σκηνική μουσική…όλα δένουν σε ένα σύνολο που μόνο ως έντεχνο μπορεί να χαρακτηριστεί…

Περιοδικό «Μελωδία» κριτική του Γ. Αλλαμανή, Ιούλιος 2000 …βιολί, σαξόφωνο, μαντολίνο, επτανησιακές καταβολές και κλασικές επιρροές, αλλά και τραγούδι που λικνίζεται από την ένταση μιας σύντομης σατιρικής φουρτούνας μέχρι τα απαλά κύματα ενός νανουρίσματος…..Αν σας συγκινούν τα σπάνια λουλούδια που φυτρώνουν στις παρυφές της επίσημης δισκογραφίας, ακούστε οπωσδήποτε αυτόν το δίσκο…”

Περιοδικό «ΕΨΙΛΟΝ» Ελευθεροτυπίας, κριτική του Γ. Χριστοδουλόπουλου 26/11/2000 …οι εικόνες του καπετάνιου ζωντανεύουν σε μια από τις πιο δημιουργικές απόπειρες μεταφοράς του πλούτου της κεφαλλονίτικης μουσικής παράδοσης σε διεθνή ύδατα…

 Περιοδικό «Jazz &Τζαζ», κριτική του Φώντα Τρούσα, Φεβρουάριος 2001 Ο Δεμπόνος γράφει «θωπευτική» μουσική αγγίζοντας με ιερό σέβας τα «καταραμένα λόγια»… έχει στο νου του διαρκώς ένα πράγμα. Ο στίχος ποτέ να μη βουλιάξει, όπως τα «πεντάκληρα σκαριά», που στοίχειωσαν με μιάς το μυαλό του καπετάνιου.

www. in.gr κριτική του Σπήλιου Τζέμου …επιβιβαστείτε χωρίς χρονοτριβή στο μουσικό ναυτίλο του Σωτήρη Δεμπόνου. Η περιπλάνηση στους εξωτικούς παραλλήλους του θα φέρει ανέλπιστα ευρήματα στην επιφάνεια, ενώ, τυχούσης τρικυμίας, τη σανίδα σωτηρίας θα αποτελέσει το φάντασμα του Καββαδία, που -φευ- σέρνει ακατάπαυστα τις αλυσίδες του στα στοιχειωμένα βάθη του «Ουράκας».

www.atraktos.gr, κριτική του Β. Καραλάζου …η μουσική του Σ. Δεμπόνου είναι υποβλητική και καταλυτική ως προς τα συναισθήματα που δημιουργεί…

www.exagram.com, κριτική του Α. Ζήλου …Ο Σωτήρης Δεμπόνος είναι ένας Κεφαλλονίτης αλλά όχι ένας τυπικός Κεφαλλονίτης…

…όσο βυθίζεσαι στις λεπταίσθητες εσωστρεφείς περιπλανήσεις του ποιητή Αλέξανδρου Μοντεσάντου που ενέπνευσαν τις μελωδίες κι όσο ανακαλύπτεις στοιχεία που διαστρέφουν τον επτανήσιο ρομαντισμό εισάγοντας την αίσθηση του σύγχρονου σε κάτι τόσο στενά δεμένο με το παραδοσιακό… τόσο αναρωτιέσαι για την «καθαρότητα» της παραδοσιακής ματιάς του συνθέτη και από πού πηγάζει μια μούσα τόσο λεπταίσθητη αλλά και τόσο ιδιοσυγκρασιακή…

Copyright © 2022 Σωτήρης Δεμπόνος | Audioman by Debono Salvo